Neo Hülcker

Neo Hülcker is a composer performer whose work focuses on music as anthropological research in everyday life environments. Their compositions evolve as situations, performance-installations, actions and interventions, and deal with digital subculture (like ASMR), childhood, human-animal-relations, queer practice and cultural hacking.
Hülcker studied composition with Dieter Mack and Harald Muenz at Musikhochschule Lübeck and with Manos Tsangaris and Franz Martin Olbrisch at Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden.
They are a part of the Y-E-S collective, who publishes music dealing with performativity, temporality, sound as physical experience and the cultural frames of concerts (y-e-s.org).
Neo Hülcker created compositions and installations such as „ear action“ (2016) with Stellan Veloce, „crackles“ (2016) and „good dog“ (2017) for MOCREP, „gib Pfötchen“ (2017) for Maulwerker and „Da war ich noch nie in meinem ganzen Leben“ (2017), „Musik für tote Tiere“ (since 2017) and „tentaculus ohri“ (2018) with Antonia Baehr.
Hülcker`s work has been performed by ensembles such as Ensemble ascolta, Ensemble Radar, mam. Manufaktur für aktuelle Musik, Ensemble Garage, Maulwerker and decoder ensemble, MOCREP among others. They have collaborated with Antonia Baehr, Henry Wilde, Tomomi Adachi, The Agency, Stellan Veloce, Andy Ingamells, Matthias Kaul, Eva Zöllner, Bill Dietz and Jennifer Torrence.  Hülcker`s compositions have been performed at Wittener Tage für neue Kammermusik (DE), Wien Modern (A), Warschauer Herbst  (PL), London Contemporary Music Festival (GB),  Münchener Biennale (DE), Blurred Edges (Hamburg, DE),  Frontiers Festival (Birmingham, GB), Sound Acts (Athen, GR), Internationale Ferienkurse für Neue Musik Darmstadt (DE), Klangwerkstatt (Berlin, DE), Dark Music Days (Reykjavik, IS), Moving Music Festival (DE), SSSS! (Chicago) and elswhere.

 

 

 

 

 

 

Neo Hülcker

 



 

Neo Hülcker ist ein* Komponist* – Performer*, dessen* Fokus auf Musik als anthropologische Untersuchung in alltäglichen Lebensumgebungen liegt. Seine* Kompositionen nehmen meist in Form von Situationen, Performances, Installationen, Videos, Aktionen und Interventionen Gestalt an und beschäftigen sich mit digitalen Praxen (wie z.B. ASMR), Kindheit, Tier-Mensch-Beziehungen, queeren Handlungsweisen und kulturellem Hacking.

 

Hülcker studierte Komposition bei Dieter Mack und Harald Muenz an der Musikhochschule Lübeck und bei Manos Tsangaris und Franz Martin Olbrisch an der Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden.

 

Er* ist Mitglied des Y-E-S-Kollektivs, welches monatlich eine künstlerische Arbeit veröffentlicht, die sich u.a. mit Performativität, Zeitlichkeit, Klang als physischer Erfahrung und kulturellen Rahmungen auseinander setzt.

 

Neo Hülcker kreierte Stücke und Installationen wie ear action (2016) mit Stellan Veloce, crackles (2016) und good dog! (2017) für MOCREP, gib Pfötchen (2017) für die Maulwerker und die Werkreihe Musik für tote Tiere (seit 2017), Da war ich noch nie in meinem ganzen Leben (2017) und tentaculus ohri (2018) mit Antonia Baehr.

 

Seine* Kompositionen wurden u.a. aufgeführt während der Wittener Tage für neue Kammermusik (DE), Wien Modern (A), Warschauer Herbst (PL), London Contemporary Music Festival (GB), Münchener Biennale (DE), Sound Acts (Athen, GR), Internationale Ferienkurse für Neue Musik Darmstadt (DE), Dark Music Days (IS), u.a..

 

Neo Hülcker arbeitete zusammen mit Ensemble ascolta, mam. Manufaktur für aktuelle Musik, Ensemble Garage, MOCREP, Bastard Assignments, Maulwerker, decoder ensemble, The Agency, Antonia Baehr, Henry Wilde, Mario de Vega, Tomomi Adachi, Stellan Veloce, Lucie Vitkova, Johnny Chang, Andy Ingamells, Elisabeth R. Hager, Matthias Kaul, Astrid Schmeling, Eva Zöllner, Bill Dietz, Jennifer Torrence u.a..

 



 

www.neohuelcker.de

 

 

 

 

Neo Hülcker / Neele Hülcker

 is a composer performer whose work focuses on music as anthropological research in everyday life environments. Their compositions evolve as situations, performance-installations, actions and interventions, and work with different kinds of public spaces.

 

They studied composition with Dieter Mack and Harald Muenz at Musikhochschule Lübeck, and with Manos Tsangaris and Franz Martin Olbrisch at Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden. They graduated with a Masters degree in 2013. In 2014 they have been a fellow of the Junge Akademie at the Akademie der Künste Berlin.

 

Neo Hülcker founded the youtube channel feminist ASMR (in collaboration with Stellan Veloce and Katie Lee Dunbar), as well as the channel ASMR studio berlin (in collaboration with mam.manufaktur für aktuelle Musik).

 

They perform as the ASMR artist Thousand Tingles and are a part of the agency ASMR yourself with whom they performed at HAU Berlin, PACT Zollverein, Akademie der Künste Berlin and Münchner Kammerspiele.

 

Hülckers work has been performed by ensembles such as MOCREP, Ensemble ascolta, Ensemble Radar, mam. Manufaktur für aktuelle Musik, Ensemble Garage, Maulwerker and decoder ensemble among others. Neo Hülcker has collaborated with Antonia Baehr, Henry Wilde, Mario de Vega, Tomomi Adachi, The Agency, Stellan Veloce, Lucie Vitkova, Johnny Chang, Andy Ingamells, Elisabeth Hager, Matthias Kaul, Eva Zöllner, Bill Dietz and Jennifer Torrence. Their compositions have been performed at Wittener Tage für neue Kammermusik (DE), Wien Modern (A), Warschauer Herbst (PL), London Contemporary Music Festival (GB), Münchener Biennale (DE), Blurred Edges (Hamburg, DE), Frontiers Festival (Birmingham, GB), Sound Acts (Athen, GR), Internationale Ferienkurse für Neue Musik Darmstadt (DE), Klangwerkstatt (Berlin, DE), Dark Music Days (Reykjavik, IS), Moving Music Festival (DE) and elswhere.